martes, 20 de febrero de 2018

DIARIO: DEBATE FINAL CON ANA E LUZ



                Esta última sesión foi dedicada ao debate sobre tres cuestións que en ocasións presentan certa controversia. Aínda que neste caso, en xeral, non houbo voces discrepantes, senón máis ben comentarios con diversos matices. Estes tres temas son o uso da lingua estranxeira de forma vehicular durante as clases, deberes si ou non e o uso da tecnoloxía, especialmente do móbil, nas aulas.
                É evidente que o uso da lingua estranxeira constantemente nas aulas ten un beneficio innegable, aínda que non me parece mal utilizar puntualmente como apoio a lingua materna, especialmente para contrastar expresións ou estruturas similares para axudar aos alumnos a facer un paralelismo. Foi moi interesante a observación de Doris de que moitas veces é a incapacidade ou falta de pericia do profesor a que en certo modo nos fai refuxiarnos na lingua primeira. Entoo un mea culpa pensando nas miñas primeiras clases. De todos os xeitos, en moitas ocasións tiven que empezar de cero con adultos e, francamente, é moi difícil manter o uso constante da lingua estranxeira sen notar o sentimento de frustración nos alumnos.


                Con respecto aos deberes, aínda que estou a favor de que os nenos xoguen e non estean escravizados todas as tardes cunha morea de exercicios, tamén me parece que un apoio na casa é sempre necesario. É certo que é importante que os nenos o pasen ben nas clases, pero non debemos esquecer que calquera proceso de aprendizaxe pasa por un esforzo individual. É necesario un momento de soidade, de reflexión e de práctica sobre o aprendido para que pouco a pouco vaia ocupando un espazo no noso cerebro. Do mesmo xeito que un instrumento se aprende practicando, unha lingua ou calquera outra materia requiren dunha parte memorística, para a que é necesaria a repetición. Así que, a miña conclusión é: mesura. Hai tempo para todo. E hai que ter en conta tamén que os nenos con dificultades teñen o seu propio ritmo. Non creo que necesariamente todos os alumnos teñan que facer exactamente as mesmas tarefas. Son partidaria de personalizar os deberes na medida do posible.


                Por último, o uso das tecnoloxías, especialmente do móbil, foi o único tema que suscitou algunhas dúbidas. En xeral, considero que a tecnoloxía pode ser unha aliada magnífica. Se non podes co inimigo, únete a el. Hai pouco lin un artigo sobre un profesor de historia en Andalucía que usaba o Whatsapp para as súas clases, creando diversos grupos que representaban unha etapa da historia ou un país, etc. Paréceme unha forma moi intelixente de captar a atención dos alumnos. Iso sí, é importante ter un control estrito sobre o uso dos móbiles na aula, porque é moi doado que unha clase se desmande se non tes a suficiente autoridade.




                En xeral, a miña conclusión despois do debate é que é importante ter en conta todos os puntos de vista, ser flexible e estar aberto ás suxestións dos demais. Todos podemos e debemos aprender das experiencias dos demais. Os profesores somos precisamente os que debemos estar aprendendo constantemente.




4 comentarios:

  1. I totally agree with you and with Einstein. Good Luck!

    ResponderEliminar
  2. Unha reflexión moi acertada, partindo deses principios non creo que atopes problemas co uso da L1, cos deberes e coa tecnoloxía, a mesura é a mellor vara de medir.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Grazas, Luz!

      Un pracer debatir con vós todos estes temas.

      Eliminar