A primeira clase con
Ana foi coma un sopro de aire fresco. Dende a súa actitude corporal, a linguaxe
non verbal, a voz, todo amosaba dun xeito evidente a experiencia nas aulas. Precisamente
isto xerou un ambiente agradable e motivou a participación da xente, porque
aínda que somos alumnos universitarios, as clases grupais non se diferencian
tanto das clases con adolescentes. É sempre necesario manter a atención e crear
dinamismo na clase, especialmente en sesións tan longas. En definitiva, a
teoría aplicada á práctica.
Precisamente a clase
versou sobre a importancia do enfoque comunicativo, sobre como lograr captar a
atención do alumnado para lograr unha máxima participación. Resultou moi
interesante realizar diversas actividades coma se nós fósemos os propios
alumnos. Creo que é moi relevante que os profesores nunca perdan a perspectiva
dos alumnos, que saiban poñerse na súa pel, para decatarse de que tipo de
actividades poden resultar máis atractivas e efectivas. Se non entendemos ao
alumnado, se non exercemos ese exercicio de empatía, é imposible lograr unha
comunicación real.
Ademais das
actividades, Ana explicou con exemplos reais a diferenza entre exercicio,
actividade, tarefa e proxecto. Conceptos aparentemente sinxelos, pero que nos
custou entender con claridade ao principio do mestrado. Foi moi interesante
comprobar que si é posible realizar proxectos se se conta cun bo equipo. Gustoume
moito o proxecto do Carlos Casares, a publicación do libro, os debuxos. Ese
tipo de actividades son as que os alumnos sempre levarán con eles. E é que, ao
final, o máis importante é lograr que os alumnos se impliquen, que queiran
aprender por si mesmos, espertar a súa motivación intrínseca. Cando logras ese
grado de comunicación con eles, o éxito está garantido. Debo aclarar que para
min o éxito é algo máis ca unha nota ou uns contidos específicos. É certo que
nos debemos a un programa, etc., pero tamén é necesario unha certa
flexibilidade á hora de aplicalos.
Educar é transmitir, é
compartir con xenerosidade os coñecementos previamente aprendidos. É unha cadea
constante de transmisión. Falamos a miúdo da importancia da motivación nos
alumnos, pero para min, moito máis importante ca iso é a motivación dos
profesores.
Ana estaba preocupada porque non lle daba tempo a
compartir connosco todo o material que traía preparado, pero ao mesmo tempo
mantivo esa flexiblidade da que falaba antes, entendeu que era máis importante aclarar as dúbidas
que ían xurdindo, fomentar a participación, dar ese apoio directo da súa
experiencia e conseguiu o obxectivo primordial, activar en nós esa enerxía, ese
amor pola profesión que desprende.
Non teño palabras para agradecerte suficientemente os teus comentarios. Alégrame que entenderas tan ben a miña mensaxe.Da gusto dar clase así. Só un apunte: non estou moi dacordo con Confucio, this job is hard work, but try to be as "minimax" as possible.
ResponderEliminarGrazas a ti! Tes razón, o traballo é duro, pero moi reconfortante.
Eliminar